Onderzoek heeft aangetoond dat de kleur een beslissende factor is bij 85% van de aankoopbeslissingen, wat betekent dat kleur is een zeer krachtig wapen is in het marketingarsenaal. Interieurontwerpers hebben kleur gebruikt om de sfeer van cool en ontspannen te definiëren; met behulp van vale tinten en zachte verlichting creëren ze een oase van rust, en door middel van heldere en levendige kleuren zorgen ze voor een dynamische en actieve omgeving.
De sfeer op de stand moet in overeenstemming zijn met de waarden van het merk, en kleur is de sleutel hiertoe. Met in gedachten het feit dat uit onderzoek is gebleken dat kleur van invloed is op 80% van elke onbewuste beslissing, en dat die beslissing binnen slechts 90 seconden gemaakt wordt, zal er voor zorgen dat incongruentie een negatief effect heeft.
Omdat ons onderbewustzijn zo'n krachtig onderdeel van ons besluitvormingsproces is, betekent dit dat het een van de belangrijkste elementen is om rekening mee te houden bij het ontwerpen van een stand, wat inhoudt dat de bedrijfs- of merkidentiteit consequent moet zijn. Verschillen in bedrijfskleuren en mismatches zullen het onderbewustzijn van de bezoekers verwarren en maken dat ze zich ongemakkelijk voelen om redenen die zij niet kunnen verwoorden. In de hectische wereld van drukke beurzen geldt; hoe minder hindernissen de bezoeker hoeft te nemen als de standmedewerkers een gesprek met hem aanknopen, hoe beter.
Er zit een hele wetenschap achter het gebruik van kleuren bij evenementen die al lang is overgenomen in de huisstijlen van de detailhandel, misschien zozeer zelfs dat het intuïtief is geworden. Door het kleurgebruik gelijk aan het begin van het beursproces te integreren kunt u ervoor zorgen dat het consequent wordt toegepast en samenwerkt met het bedrijfs- of productmerk zodat het u voorziet van de competitieve voorsprong op de beurs.
Op de website van JMT kunt u op kleur naar de producten zoeken. Zoek hier op kleur naar uw meubilair en vloerbedekking.